dimarts, 5 de juliol del 2011

Per a què volíem un lloc web? Maneres perquè el web ens faci algun servei

Com ve sent habitual darrerament, després d’una de les càpsules de coneixement que oferim al Vapor Llonch, n’afegim un resum al bloc, tant per aquelles persones que no hi van poder assistir-hi, com pels que hi van venir, i volen fer-ne memòria. Així doncs, us adjuntem el resum que n’ha fet el docent, Juan Vicente Mañanas, de Webicultors sobre la sessió "Per a què volíem un lloc web?"

Ras i curt, la resposta és ben senzilla: VENDRE MÉS.

Tant se val quin tipus de pàgina web tinguis, la manera de poder aprofitar-la és vendre:
  • Podem vendre-hi directament amb una botiga on-line.
  • O indirectament aconseguint-ne que contactin amb nosaltres.
  • I encara més indirectament, promocionant-nos com a persona present a les xarxes socials.. Sense esdevenir empresa ni res, ni tant sols fent veure que cerquem feina, vendre'ns nosaltres mateixos. I ja es veurà més endavant per a què.
Tot plegat es resumeix en tres passos:
  • Aconseguir visites
  • Convertir visites en contactes
  • Convertir contactes en clients (val a dir que només amb una botiga on-line podem assolir aquest punt dins la web)
1.- Aconseguir visites:

Endreçant la web pensant en Google (SEO)
La forma més sòlida, tot i que més lenta, d'aconseguir visites és fent que la nostra web sigui del gust de Google i ens posi un enllaç com més amunt millor (a l'àrea marcada en verd de la pàgina de resultats d'una cerca a Google):

I la manera d'aconseguir-ho és:
  • Omplir la nostra web de les paraules clau que millor ens defineixin (ex. Webicultors: Posicionament web?).
  • Aconseguir d'altres webs que enllacin amb la nostra (com més millor)
  • Directoris com HotFrog o GRÈRA.
  • Webs del vostre sector o bloggers que poguessin parlar de vosaltres (millor un article que un link pelat). Cal dir però que aquesta opció és la que porta millors enllaços, però més difícils d'aconseguir.
Comprar una mica d’atenció (Google AdWords)
La manera més ràpida d'aconseguir visites és la publicació d'anuncis a Google AdWords. Alerta: Tot i que se'n poden publicar de manera independent al que fem o desfem a la web, la nostra recomanació és sempre fer-ho de manera complementària al SEO.

2.- Convertir visitants en contactes o clients:
Un cop hem pensat en com atraure a Google, hem de veure com aconseguir que els visitants es posin en contacte amb nosaltres (o comprin).

Això fa temps que s'ha convertit en tota una ciència anomenada usabilitat que es resumeix en un parell de frases:
  • Fem-ho fàcil.
  • No fem pensar al visitant.

I posats a fer-ne algunes recomanacions:
  • Vigilar amb les fotografies, si criden l'atenció cal que serveixin per alguna cosa (ex. un enllaç cap la pàgina de producte).
  • Mirar quin és el contingut que volem destacar i posar-lo ben amunt (o al menys que no calgui tirar cap avall la pantalla).
  • Que sigui tot ben fàcil de llegir (lletra gran i molt d'espai blanc).
  • Que el formulari de contacte sigui el més fàcil possible (eg. segur que necessitem la edat de l'usuari? si cal, sempre li podem demanar desprès per correu electrònic).
  • I fins aquí tot el que realment cal saber (com a mínim el més bàsic)

Si encara en voleu saber més, podeu consultar:

Per qualsevol consulta o comentari podeu contactar directament a:
Juan Vicente Mañanas Abad
correu-e: manyanasj@webicultors.cat
web: www.webicultors.cat
mòbil: +34 627 44 80 52
tel.: +34 93 586 41 82
Horari d’oficina: 9:30h. - 18:30h.
skype: manyanasj
twitter: @manyanasj
facebook: Webicultors

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès