dilluns, 25 d’octubre del 2010

Obrir-se mercat a Japó des de Sabadell

Japó pot semblar a priori un país massa llunyà amb una cultura difícil d’entendre per fer negocis. Però per sort, moltes empreses catalanes ja fan anys que van deixar enrera aquests prejudicis i es van llançar a la conquesta del mercat japonès. Una bona elecció perquè estem parlant del segon mercat més gran del món, amb més de 127 milions de consumidors amb un poder adquisitiu gens despreciable.

Avui dia només són 12 hores de vol les que separen, per exemple, Roma de Tòquio. Mig dia en avió per arribar fins aquest mercat, ple de possibilitats encara per descobrir. I sinó li podem preguntar a una empresa vallesana fabricant d’estris de cuina de silicona que sembla que ha revolucionat el mercat culinari de Japó situant un dels seus productes entre els més venuts.

En aquest cas s’ha tractat d’oferir un producte competitiu, perquè Japó, com se sol dir, és un mercat exigent però cada vegada més occidentalitzat i obert a productes i serveis atractius.

Si voleu experimentar les oportunitats que pot oferir Japó a la vostra empresa esteu encara a temps de formalitzar la inscripció a la missió comercial plurisectorial que la Cambra de Comerç de Sabadell prepara per aquest desembre. Fins el 29 d’octubre està obert el termini per participar en aquesta proposta que us portarà fins a Tòquio entre els dies 13 i 16 de desembre de 2010. Com s’informa des del web de la Cambra de Comerç de Sabadell l’itinerari i la durada de la missió dependrà del perfil de les empreses participants i s’adaptarà a l’agenda individual de cada empresa. La informació sobre la quota d’inscripció i altres detalls relatius als criteris de selecció de les empreses participants, entre d’altres coses, es poden consultar en aquest enllaç.

Per endavant volem advertir les persones interessades en viatjar fins Japó que cal conèixer tota idiosincràsia per fer negocis. Per exemple, cal dominar l’art d’intercanvi de targetes de visita o me·shi. Segons algunes guies les targetes s’intercanvien a l’inici de la reunió i s’ofereix una a cada assistent. A més s’han de lliurar a cadascuna de les persones per ordre de major responsabilitat o per major edat. La manera de lliurar-les és amb el text cap al que les ha de llegir i és recomanable donar-les amb les dues mans i també rebre-les d’aquesta manera. Cal llegir les targetes en el moment que ens les han lliurat i no s’han d’escriure en elles perquè es considera una falta de respecte. S'ha de tenir sempre a mà  la targeta durant tota la reunió i s’han de guardar un cop finalitzada la trobada.

Aquesta manera d’intercanviar targetes també es pot posar a la pràctica entre el 29 de novembre i el 1 de desembre a Barcelona. 10 empreses japoneses amb potencial de compra en aquest cas en el sector TIC visitaran Barcelona, per trobar proveïdors i/o partners a Catalunya, per tal de complementar o augmentar la seva oferta actual. Fins el 29 d’octubre també està obert el termini per inscriure’s en aquesta activitat de la que podeu ampliar la informació en el següent enllaç.

Per finalitzar apuntar-vos una frase que pot ser d’utilitat per començar o finalitzar una reunió i amb la que nosaltres posem el punt i final al post d’avui:

Gràcies per dedicar-me el seu temps
お時間をいただきありがとうございます
o·ji·kan o do·mo a·ri·ga·to go·zai·mash·ta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès