divendres, 22 d’octubre del 2010

Introducció al bloc corporatiu: una altra eina empresarial

Fa poc temps parlàvem de Facebook com una eina professional per a què una empresa es donés a conèixer o reforcés la seva imatge pública utilitzant noves tècniques de comunicació, les que posa a l’abast de tothom l’entorn del web 2.0.

Avui parlarem del bloc corporatiu. Aquesta eina és fàcil d’emprar, representa una alternativa més econòmica que tenir una pàgina web i permet humanitzar el missatge de l’empresa i que aquest arribi, potencialment, a una gran audiència. Blogger o wordpress són les dues opcions més conegudes per fer-hi blocs, però n’hi ha moltes més, tot i que aquestes dues són d’ús més general i tenen un ventall més gran de possibilitats.

Moltes empreses ja han entès la interacció que proporciona la filosofia 2.0 i, per això, el fan servir tant en la vessant externa com interna. D’una banda, els blocs proporcionen una forma de comunicació directa i dinàmica amb els clients i els proveïdors i, per altra, amb les persones treballadores de l’empresa
 
En l’àmbit extern, els blocs permeten guanyar visibilitat i notorietat i, per altra, compartir-hi coneixement i experiència. En l’àmbit intern, els blocs poden esdevenir instruments per gestionar el coneixement de l’empresa, reforçar les relacions entre les persones que hi treballen i els fluxos comunicatius. La comunicació ja no és unidireccional i inequívoca sinó multidireccional, la qual cosa permet estimular el diàleg amb el personal i accedir a informació molt valuosa per a l’empresa.
 
La comunicació corporativa ha evolucionat: abans les empreses controlaven del tot la comunicació i ara, en canvi, cada persona esdevé un altaveu. Persones i empreses de qualsevol grandària comuniquen i interactuen amb el món en igualtat de condicions. En aquest sentit, un cop engegat el bloc de la vostra empresa, cal assumir que aquest serà un espai compartit entre vosaltres i els usuaris que hi entrin. Així, cal mantenir una comunicació honesta amb les persones que hi entrin i respectar el seu punt de vista.
 
La importància dels continguts
 
La principal idea d’un bloc és publicar entrades (posts) amb contingut que permeti als vostres lectors estar al dia de les vostres novetats i projectes en els quals esteu treballant, sent complementari amb el que poseu a Facebook, Twitter, etc. Potser el bloc dóna més joc per publicar articles per amplis, on es poden afegir fotos, vídeos enllaçats del youtube, slides o diapositives de fotos, pdfs, música, etcètera. Tot això enriquirà el vostre article.
 
Què implica tenir un bloc? Sobretot, dedicar-hi cert temps, que sàpiga el que visita el vostre bloc que allà hi ha activitat, que periòdicament renoveu els continguts.
 
Què dieu en el vostre bloc? Bé, és un espai ampli per posar de forma periòdica les novetats o ofertes de la vostra empresa, al mateix temps que es pot inserir en una espai fix (pàgina) certa informació bàsica que inclogui dades sobre qui som, com es poden posar en contacte amb la vostra empresa, quines són les vostres tarifes, etc.
 
De vegades, l’encert d’un bloc no és orientar-lo cap a la venda, sinó fer-lo servir per explicar la vostra feina, la qualitat dels vostres productes i les anècdotes o el dia a dia d’una jornada diària. No és una venda directa a l’ús però pot comportar que s’aconsegueixin més comandes que mai.
 
Nova paraula a tenir en compte: prosumidor

El prosumidor és el consumidor ben informat i actiu que utilitza els canals 2.0 per fer difusió del producte, té la darrera paraula. Ve de l’anglès prosumer, un acrònim format per la fusió original de les paraules producer (productor) i consumer (consumidor). Igualment, se l’associa a la fusió de professional i consumer.

Adreces d’interès:
http://www.blogcorporativo.info
http://www.catablogo.com/catalogo-de-blogs/blogs-de-empresas
http://blogempresarios.com
http://innovarxinternet.bloc.cat
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/gestioconeixement/?p=1366
http://tremendo.com/cluetrain (Manifest Cluetrain)


Exemples de blocs d'empresa:

http://reformasintegralesbarcelona.blogspot.com
http://chimeneas.wordpress.com
http://encimerasdecocinajoanpe.blogspot.com
http://casatadeo.blogspot.com
http://pancaserosaratxaga.blogspot.com
http://restauranteelglobo.blogspot.com
http://milmoldes.blogspot.com
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès