El
Centre de Promoció Empresarial ha acollit aquesta setmana la primera de les
activitats formatives programades a Sabadell en el marc del projecte Aprendre, Emprendre i Créixer. Aquest
projecte subvencionat pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme es posa en
marxa liderat per Mollet amb la participació de Barberà, Granollers, Terrassa
i Sabadell, a través del Vapor Llonch de l’Ajuntament de Sabadell. L’objectiu
és oferir un programa conjunt de formació adreçat a totes les persones que es
plantegin crear una empresa, autoocupar-se o que tinguin un negoci obert. Entre
els cinc territoris participants s’ofereixen un total de 40 cursos entre gener
i març de 2013. Es tracta que entre tots es generi un itinerari formatiu el més
complet possible per a que les persones puguin triar.
En el
cas de Sabadell es desenvoluparan cinc activitats al voltant de la temàtica
“Treball empresarial en entorns col·laboratius”. El primer dels cursos
desenvolupats amb el títol “Beneficis de les xarxes socials per empreses” ha
tingut una bona acollida. Un total de 30 han pogut assistir per aprofundir
sobre com millorar el seu negoci a través d’eines 2.0.
A
continuació us oferim el resum de la sessió impartida per Ivan Vila responsable
d’ ISportsFactory, consultora
d’Internet especialitzada en el món esportiu. El propi Ivan exposa el resum de
la sessió de la següent manera
“La
sessió es va iniciar amb una sèrie de dades on es reflecteix la importància que
actualment tenen les xarxes socials dins d’Internet: Més del 85% de la gent que
navega a Internet estan presents en alguna d’elles. Això és un mercat que no es
pot desaprofitar si volem emprendre amb èxit. Entre
les raons que fan imprescindible la nostra presència en aquestes xarxes
destacaríem:
- Són eines de comunicació molt potents: permeten l’interacció permanent amb els nostres usuaris i clients potencials de manera que podem comunicar-nos d’una manera molt àgil amb ells i saber en tot moment què és el que pensen sobre els nostres productes.
- Es genera negoci: l’any 2012 es va multiplicar per dos el volum de negoci dins les Xarxes Socials. Per tant, hem de tenir una visió totalment empresarial d’aquestes Xarxes que ens permetran vendre més, especialment en un futur proper.
- Per imatge de marca: hem d’estar presents nosaltres perquè segurament ho estarà la nostra competència i no ens podem quedar al darrera.
Posteriorment
es va veure tota una sèrie de beneficis que podem obtenir de la nostra
presència a les Xarxes Socials, com:
- La possibilitat d’arribar a una mercat globalitzat i vendre el nostre producte en qualsevol part del món
- La notorietat, diferenciació i el lideratge de la nostra empresa dins del nostre sector
- La capacitat d’escoltar el que volen els teus usuaris per poder fer un producte que s’adapti a aquestes necessitats.
Es van
donar una sèrie de recomanacions de bones pràctiques a realitzar per tenir èxit
en Xarxes Socials començant per la més important, que és la d’establir un
objectiu i una estratègia. Abans de començar, hem de saber que és el que volem
aconseguir, com ho farem, amb quins recursos disposem, són algunes de les
preguntes essencials que ens hem de fer abans de començar tot el procés. A més,
s’ha de generar un contingut de qualitat, aquest contingut ens ajudarà a, tenir
més visites, tenir més visibilitat, aportar valor als nostres usuaris, ens
ajudarà a posicionar-nos com a referents dins del nostre sector, la generació
de continguts de qualitat és una de les Claus principals que més ens ajudaran a
vendre més.
També
es van donar altres recomanacions com la de saber escoltar als nostres usuaris,
ser coherents amb la nostra imatge de marca, tractar a la gent de la mateixa
manera que t’agradaria que et tractessin a tu. Totes aquestes recomanacions,
més generals, també seran molt importants. Al final el que hem de fer és tenir
notorietat i audiència per vendre més i si seguim aquestes pautes tenim molts
més números de tenir èxit.
Alguns
exemples i casos d’èxit en les principals Xarxes Socials:
- Avui en dia hi ha una xarxa social que té més importància que la resta i que ja és el tercer país del món en número “d’habitants” estem parlant evidentment de Facebook que l’octubre del 2012 va arribar a la xifra de 1.000 millions d’usuaris, vam veure alguns casos d’èxit que han tingut lloc en aquesta Xarxa Social i alguna recomanació per tenir més visibilitat i poder arribar un dia també a tenir l’èxit dels exemples que vam veure.
- Twitter és la Xarxa Social d’informació per excel·lència que hi ha en l’actualitat, és una de les que més està creixent i que cada vegada és més coneguda, a més, els seus usuaris són molt actius i predisposats a anunciar o a recomanar els nostres productes, sempre que ho fem d’una manera efectiva i generant valor en els nostres continguts.
- De totes maneres no tot és Facebook o Twitter sinó que hi han altres Xarxes Socials que ens poden interessar tant o més com aquestes per una tenir visibilitat destacada, com per exemple Xarxes que concentren a un públic en concret o d’una edat determinada, també les Xarxes Socials verticals (xarxes socials temàtiques o què es dediquen per exclusiva a un sector determinat), o plataformes de geolocalització, que cada vegada aniran creixent més i que ens poden ser molt útils, sobretot si ja tenim un comerç físic, xarxes de vídeo que permeten una gran viralitat i notorietat en campanyes que tenen molt d’èxit.
Tota
aquesta tipologia de Xarxes Socials les hem d’estudiar per veure si, depenent
dels nostres recursos, ens podem també plantejar la nostra presencia dins,
evidentment d’una política de comunicació global de la nostra empresa."
Podeu descarregar-vos la presentació utilitzada en la sessió AQUÍ
Iván
Vila Vergara
Empresa:
ISportsFactory
Twitter:
@ivan_vila
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.