dimecres, 21 de març del 2012

La importància de la imatge corporativa per una empresa

Amb l'objectiu d'exposar quina és la importància de la imatge corporativa a les empreses el Vapor Llonch ha acollit una sessió informativa a càrrec d’ACO Asesoria de Imagen Integral. La sessió va partir de la següent qüestió:

Què ens transmet la imatge corporativa?

I és que, la imatge o identitat corporativa d’una empresa, té a veure amb l’elaboració d’un pla. En aquest procés, s’han de definir tots els aspectes i elements  amb capacitat comunicativa de la mateixa. D´aquesta manera, l´empresa es dota d´elements identificatius que incrementen el seu valor, tot creant una marca.

La rellevància de la identitat de la nostra empresa donarà a entendre al nostre client quin és el servei que s´ofereix, què es fa, i per quin motiu hauria d´interessar als possibles consumidors.

El fet d’assignar una etiqueta a l´empresa ens ajudarà a diferenciar-nos d´establiments dins del seu mateix sector, és a dir, identificar les diferències relacionades amb les característiques tangibles o intangibles del producte.

On s´ha de plasmar la imatge visual?

-         Marca i Logotip
-         Retolació externa i interna
-         Material imprès: targetes, cartes, factures
-         Suports digitals: web, newsletter, splash, power-point
-         Suports de màrqueting i comunicació: gadgets, catàlegs, displays
-         Packaging, elements identificadors

Quins elements composen la marca?

Un eslògan i uns colors. L´eslogan ens ajuda a delimitar els missatges de la marca. Els colors ens identifiquen i permeten que els consumidors associïn el producte o servei a la seva marca.

Per altra banda, hem de ser capaços de fixar l’ADN de la nostra empresa; Principis, Valors, Ètica i Prestacions. Un cop establerts i perfilats aquests aspectos, traçarem els projectes més idonis per tal que cada acció, moviment o manifestació de l’empresa sigui coherent des de cada departament i ocasió, amb aquest quadre d’identitat.

L’acció intercanvi d’impressions i vivències amb el client és la clau que marcarà el ritme i la intensitat dels canvis que farem experimentar a la marca.

La jornada va concloure amb la metàfora de l´empresa i el caramel. El fet de tenir una empresa i voler transmetre el millor de la mateixa, implica buscar-li el millor embolcall, mitjançant una bona imatge corporativa.

Si voleu aprofundir en el que es va exposar en aquets asessió podeu consultar el següent pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès