dimecres, 15 de juny del 2011

Converses efectives: Lideratge a través de la comunicació

Com és d’important dominar les tècniques de comunicació és una afirmació que van poder escoltar totes les persones que van assistir a la sessió del Vapor Llonch: Converses efectives: Lideratge a través de la comunicació. Aquest acció, emmarcada en les activitats de formació empresarial, va destacar pel seu caràcter dinàmic i participatiu, on tothom van tenir l’oportunitat de practicar algunes de les tècniques que es van donar a conèixer. Rafael Adame, coach i gerent de Coaching Vallès, va impartir el taller i per totes les persones que no van poder assistir ofereix el següent resum.

L’objectiu del taller era prendre consciència dels nostres punts de millora per tal de desenvolupar i potenciar les principals habilitats comunicatives que requerim per la nostra feina, i conèixer i practicar algunes tècniques de comunicació interpersonal. 

Cal tenir present que la informació es degrada de manera natural, seguint el següent procés: El que vols dir (idea), el que dius (missatge), el que l’altre sent, el que comprèn, el que reten, el que contesta, el que es perd. I que en situacions d’alta emocionalitat, els percentatges del que ens arriba en la comunicació són aproximadament: 7% llenguatge verbal, 37% llenguatge para-verbal i un 56% de llenguatge corporal.

També es van treballar conceptes referents a la importància del llenguatge no verbal: entonació, volum, ritme, pauses i, especialment la importància de la corporalitat. I es van revisar els aspectes més destacables de la conversa:
- Sintonia (rapport): defineix el vincle emocional establert per ambdues parts (procés pel qual s’estableix una relació de confiança mútua i comprensió entre dues o més persones).
- Escolta activa: és l’escolta completa. És aquell nivell d’escolta en què estic més enfocat en tu que en mi. És quan puc començar a saber i sentir el que dius per captar la teva expressió verbal i no verbal de manera complerta.
- Feedback: és la resposta que nosaltres donem a aquells inputs rebuts. Per tal de mostrar que hem estat escoltant activament, utilitzem dues eines: la reformulació i les preguntes obertes. Reformular consisteix en repetir de manera més concisa o més explícita el que l'interlocutor acaba de dir. I les preguntes obertes persegueixen respostes que donin idees per passar a l’acció i aconseguir el resultat desitjat.

Finalment es van donar tot un reguitzell de recomanacions per utilitzar millor el llenguatge en el nostre dia a dia, i mirar de corregir: eliminacions, generalitzacions, distorsions, transformacions i omissions. I es van introduir conceptes i tècniques per tal de ser més assertiu i parlar en positiu. 

Els assistents van respondre de forma molt positiva, amb una gran predisposició a participar en cadascuna de les dinàmiques proposades. Una mostra d’aquest positivisme va ser la seva implicació més enllà del temps previst inicialment. Esperem poder ampliar l’experiència properament".

A continuació podeu trobar la presentació que es va utilitzar en la xerrada per poder ampliar els conceptes explicats en aquest resum i les dades de contacte del ponent.


Rafael Adame
rafael.adame@coachingvalles.com
http://www.coachingvalles.com
http://coachingvalles.wordpress.com


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès