divendres, 15 d’abril del 2011

Cinc motius pels quals una empresa ha d'apostar per eines 2.0

No hi ha dubte que moltes empreses fan un bon ús de les comunicació corporativa, però encara hi ha moltes que menyspreen les eines 2.0 que poden ser les plataformes perfectes per propagar i reforçar el missatge d'una empresa en un futur imminent.

Cal cuidar i mimar aquests espais com s'ha fet fins ara amb els canals tradicionals i això passa principalment per desterrar de l'organització la por al feedback.

S'ha d'integrar en el Pla de Comunicació general, com un apartat més de la política de comunicació corporativa on, com i quan interactuar amb la comunitat en línia a la qual es vol arribar, principalment perquè:
1. L'ús de les xarxes socials està creixent. Per exemple, Facebook, Twitter ha aconseguit multiplicar any rera any la seva xifra d'usuaris. La tendència en els propers anys segurament serà l'aparició de noves xarxes i es continuaran batent rècords. La tecnologia serà la millor aliada perquè això passi.
2. Escolta activa. Resulta recomanable estar el "escenari on passaran les coses" que ens afecten. El poder fer una escolta activa i actuar en conseqüència serà imprescindible. Un lloc pel qual començar pot ser en els espais on es mouen els nostres clients.
3. Fidelitzar usuaris. El grau d'interacció que ofereixen les xarxes socials amb els usuaris pot permetre crear una relació de fidelització. Es preveu que dos de cada tres usuaris de xarxes socials les utilitzin per fer recomanacions sobre marques.
4. Gestionar crisi 2.0. Cal prendre consciència que les crisis comunicatives 2.0 com se sol dir "tindran lloc tant si estem o no presents en els social media" i per tant, com més aviat confeccionem la nostra presència a les xarxes millor coneixerem el terreny per a moure'ns. Si sorgeixen comentaris negatius respecte la nostra marca tindrem un espai on aportar solucions, podrem fins i tot comptar amb el suport d'usuaris fidelitzats i tot això pot a més reforçar la nostra credibilitat sense necessitat d'eliminar comentaris.
5. Relació qualitat / preu. L'impacte d'una bona campanya de Social Media Marketing pot ser espectacular sense necessitat de fer una inversió desorbitada. El desemborsament realitzat es pot compensar amb escreix.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès