Si Facebook és la xarxa social per antonomàsia, LinkedIn és la xarxa professional. Des de la seva creació, a finals del 2002, s’ha convertit en una eina de suport per relacionar-se cada vegada més, d'una forma ordenada i amb sentit, amb aquella gent que hom pot considerar interessant en el seu entorn professional i personal.
I no només es pot trobar el professional ‘petit’, sinó que hi són també les grans empreses i corporacions. De fet, un 25% de las 100 companyies del FTSE (Borsa de Londres) i un 50% de les 100 companyies Fortune (les 100 empreses que més facturen als USA) contracten a través de LinkedIn.
Si partim de la idea de venda que fa aquesta plataforma de si mateixa (intercanvi d’informació, idees i oportunitats), hem de dir que LinkedIn us ofereix estar en contacte amb professionals de diferents disciplines i participar en grups amb els quals podeu plantejar dubtes, intercanviar idees i actualitzar a través dels articles i comentaris. D’aquestes dues es deriva que pugueu ampliar la vostra xarxa de contactes, tenir oportunitats de fer negoci, publicitar el vostre CV i identificar possibles candidatures a llocs que tingueu a la vostra empresa, etc.
El que us ofereix LinkedIn
1. Fer nous contactes en qualsevol sector que us interessi.
2. Mantenir actualitzada la informació professional dels vostres contactes.
3. Unir-vos a grups afins als vostres interessos.
4. Aconseguir referències que poden transformar-se en bons negocis.
5. Buscar referències de qualsevol persona.
6. Reprendre contacte amb companys/es d'escola / universitat / postgrau / treball que fa molt que no veieu i permetre que, aquests, a la vegada, us trobin.
7. Tenir els vostres antecedents professionals a la vista de tothom, ja que els motors de cerca tipus Google o Yahoo estimen LinkedIn.
8. Permetre avaluar el sector, clients actuals, clients potencials i la competència. En aquest lloc les experiències professionals es troben molt segmentades i els motors de recerca són molt bons.
2. Mantenir actualitzada la informació professional dels vostres contactes.
3. Unir-vos a grups afins als vostres interessos.
4. Aconseguir referències que poden transformar-se en bons negocis.
5. Buscar referències de qualsevol persona.
6. Reprendre contacte amb companys/es d'escola / universitat / postgrau / treball que fa molt que no veieu i permetre que, aquests, a la vegada, us trobin.
7. Tenir els vostres antecedents professionals a la vista de tothom, ja que els motors de cerca tipus Google o Yahoo estimen LinkedIn.
8. Permetre avaluar el sector, clients actuals, clients potencials i la competència. En aquest lloc les experiències professionals es troben molt segmentades i els motors de recerca són molt bons.
Consells:
1. Utilitzar LinkedIn estrictament per a negocis.
2. Revisar regularment la vostra pàgina d'inici.
3. Ser específic en la informació professional. Això augmenta les oportunitats de ser localitzat.
4. Involucrar-se i respondre preguntes, ja que això demostra la vostra àrea d'especialització.
5. Heu de tenir cura amb el vostre discurs de venda. No cal preguntar alguna cosa dissimulant un discurs de venda. Això fa perdre credibilitat.
6. Heu de ser honestos i mai mentir ni exagerar sobre els vostres antecedents o qualificacions.
7. Ampliar els vostres horitzons i considerar la vostra participació a LinkedIn com una oportunitat global i no una cosa local.
2. Revisar regularment la vostra pàgina d'inici.
3. Ser específic en la informació professional. Això augmenta les oportunitats de ser localitzat.
4. Involucrar-se i respondre preguntes, ja que això demostra la vostra àrea d'especialització.
5. Heu de tenir cura amb el vostre discurs de venda. No cal preguntar alguna cosa dissimulant un discurs de venda. Això fa perdre credibilitat.
6. Heu de ser honestos i mai mentir ni exagerar sobre els vostres antecedents o qualificacions.
7. Ampliar els vostres horitzons i considerar la vostra participació a LinkedIn com una oportunitat global i no una cosa local.
Font: Ideas en Marcha
Diferents perfils professionals han començat a adoptar LinkedIn amb força rapidesa i al juliol de 2010 ja es comptabilitzaven més d’un milió d’usuaris. En només un any s’ha duplicat la xifra i el gruix es concentra a les àrees de Madrid i Barcelona, principalment. Segons fonts d’aquesta empresa, hi ha hagut una presa de consciència per part de l’usuari dels avantatges de comptar amb una identitat professional a Internet i de tenir-la al dia, així com construir una xarxa de contactes de confiança.
Algunes xifres destacades:
- Membres a Espanya: 1 milió (finals de juliol)
- Membres a Europa: 18 milions
- Membres a tot el món: 80 milions
Els grups a LinkedIn
Una de les funcionalitats de LinkedIn són els grups, els quals ofereixen a les persones que formen part grans oportunitats per buscar i obtenir informació i recursos que poden ser beneficiosos per a les seves professions. Així, tant podreu crear un grup nou com demanar la participació en un de creat.
Els grups poden ser oberts o tancats, als quals s'accedeix per invitació. En qualsevol cas, la privacitat dels continguts del grup està garantida, ja que els grups no són indexables.
A dintre del grup hi trobareu els apartats: Debats, Notícies (publicació per feeds), Ocupació (anuncis de feina), Subgrups (si se’n creen), Gestió del grup i altres aspectes.
Com que Linkedin no en facilita gaire la difusió, cal promocionar el grup en tots els espais en els quals tingueu presència a Internet (web, butlletí, bloc, Twitter, Facebook), tot convidant a participar en els debats que es generin.
A l’hora de crear un grup, heu de tenir en compte el següent:
1. Els grups estan formats per persones i, per tant, cal intentar donar-los una atenció personalitzada. És molt important que la gent que hi participa senti que el grup està atès i que hi ha una persona després de l'administració.
2. És recomanable integrar totes les vostres fonts Rss. Molta gent utilitza els grups com a fonts d'informació. Així doncs, aquesta secció és un magnífic lloc per difondre les notícies de la vostra web, bloc o pàgina amb una font Rss. Però alerta: no heu d’aclaparar amb massa informació, convé ser selectiu i donar informació de valor als vostres usuaris/àries.
3. És positiu que la gent que hi participa es promocioni en el grup, sempre que sigui d'interès per als altres i estigui relacionada amb la temàtica.
4. És important agrair públicament a les persones membres més actives la seva dedicació, i fomentar així la participació de més persones.
5. Moltes vegades, sobretot a l'inici, cal buscar "aliats" perquè us ajudin a dinamitzar l'espai llançant debats estratègics i fent una tasca d'animació. Els resultats no es perceben d'un dia per l'altre, però a la llarga, apareixen.
6. És important canalitzar els vostres esforços. No convé fer servir Facebook i LinkedIn per generar els mateixos debats. Segurament els debats de més valor professional es generin a LinkedIn mentre que al Facebook la vostra presència estarà més orientada a socialitzar, difondre i comunicar.
Exemple - experiència: Innobasque
Enllaços d’interès:
2. És recomanable integrar totes les vostres fonts Rss. Molta gent utilitza els grups com a fonts d'informació. Així doncs, aquesta secció és un magnífic lloc per difondre les notícies de la vostra web, bloc o pàgina amb una font Rss. Però alerta: no heu d’aclaparar amb massa informació, convé ser selectiu i donar informació de valor als vostres usuaris/àries.
3. És positiu que la gent que hi participa es promocioni en el grup, sempre que sigui d'interès per als altres i estigui relacionada amb la temàtica.
4. És important agrair públicament a les persones membres més actives la seva dedicació, i fomentar així la participació de més persones.
5. Moltes vegades, sobretot a l'inici, cal buscar "aliats" perquè us ajudin a dinamitzar l'espai llançant debats estratègics i fent una tasca d'animació. Els resultats no es perceben d'un dia per l'altre, però a la llarga, apareixen.
6. És important canalitzar els vostres esforços. No convé fer servir Facebook i LinkedIn per generar els mateixos debats. Segurament els debats de més valor professional es generin a LinkedIn mentre que al Facebook la vostra presència estarà més orientada a socialitzar, difondre i comunicar.
Exemple - experiència: Innobasque
Enllaços d’interès:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.