Quan es parla de Facebook, molta gent pot pensar en divertiment pels joves, en un lloc a internet per passar l’estona i, de vegades, no dir res interessant; fins i tot en una pèrdua de temps. Però aquesta xarxa social també pot tenir un fort component professional que a continuació detallem.
El primer que s’ha de pensar és que, com a eina social, posa en contacte les persones amb els seus amics i amb altres persones que treballen, estudien o viuen prop d’ells. Més o menys rellevant, més o menys útil, aquesta gent el que fa és compartir informació. I està clar que una empresa vol compartir la informació de la seva empresa, del que fa, del que ven, del que projecta, quant a més gent millor.
Facebook va veure això en el seu moment i, superada la fase del perfil personal (limitada a la vessant particular), va crear els grups i, sobretot, les pàgines personals (pàgines d’empresa o de marca) juntament amb tota una sèrie d’utilitats per gestionar aquesta presència professional-social.
De la mateixa manera que una persona es pot connectar amb els seus amics, ho ha de poder fer amb els seus clients. Mitjançant una pàgina de Facebook, els usuaris poden recolzar aquesta pàgina fent-s’hi fans, escrivint en el mur i mitjançant altres accions que automàticament generen històries.
Però, fins a quin punt és útil la presència a Facebook per una empresa? Primer de tot, hem de pensar en aquesta xarxa com un complement més en la comunicació d’una empresa, un canal addicional que suma als altres que ja hi són; és a dir, donar-li la importància justa i necessària i, com tot el que és nou, provar la manera de treure-li un profit.
Factors importants de Facebook
Una empresa que comença de zero en les xarxes social i, en concret, a Facebook, ha de saber el següent:
Una empresa que comença de zero en les xarxes social i, en concret, a Facebook, ha de saber el següent:
Audiència: com a xarxa social, Facebook és molt dinàmica i cada dia creix el seu. Segons un estudi realitzat David Novillo Ortíz, professor associat a la Universitat Carlos III de Madrid i documentalista al Ministeri de Sanitat i Política Social, Facebook comptava al 2009 amb més de 7 milions d’usuaris registrats. A data d'avui, ja supera els 12 milions i col·loca Espanya com a 11è país amb més usuaris.
Demografia: tot i que les xarxes socials segueixen sent utilitzades pels més joves, el cert és que s’està produint un ‘envelliment’ demogràfic amb creixements superiors en el rang de 25-34 anys i per damunt dels 34 anys. El nivell d’ingressos és mig-alt en general i, sense entrar en més detalls, aquest gran segment sempre és molt interessant per molts productes i serveis.
Conversa: les maques i empreses que participen a Facebook estan obligades a utilitzar la conversa com a instrument i aquesta relació es produeix amb usuaris. En aquest entorn tancat les regles les marquen els usuaris que, al contrari que en els canals convencionals (TV, ràdio, premsa), no estan disposats a escoltar el missatge publicitari tradicional. Llavors, es demana frescor i relacions honestes
Entorn: Facebook evoluciona ràpidament i, el que no es pot fer fas un mes, ara es pot. D’aquesta manera, pot proveir de les eines necessàries perquè les empreses puguin crear fàcilment un entorn comunicatiu on interactuar amb els seus usuaris i mesurar els resultats.
Possiblement, Facebook pot ser molt útil per aquells projectes o empreses que es vulguin relacionar amb una audiència jove i dinàmica, que estiguin disposades a conversar i utilitzar les eines i el llenguatge d’aquest mitjà i on realment tinguin alguna cosa a dir i, a més, convinguin mantenir una relació contínua, més personal i més directa.
Exemples de pàgines de productes i empreses
Es poden fer coses senzilles i algunes de més atractives, tot depèn de les ganes, el temps i els recursos de cada empresa. Aquí en teniu un grapat d'exemples:
Es poden fer coses senzilles i algunes de més atractives, tot depèn de les ganes, el temps i els recursos de cada empresa. Aquí en teniu un grapat d'exemples:
http://www.facebook.com/EZINEARTICLES
http://www.facebook.com/#!/pages/IKEA-Espana/244033170035?ref=ts
http://www.facebook.com/#!/sonymusicglobal?ref=ts
http://www.facebook.com/#!/pages/Pastisseria-CANAL/130825300277990?v=wall&ref=ts
http://www.facebook.com/#!/cesabadell?ref=ts
http://www.facebook.com/#!/pages/Restaurantes-La-Tagliatella-Pagina-oficial/82787658259?ref=ts
http://www.facebook.com/pages/#!/Starbucks?ref=pdb
http://www.facebook.com/#!/pages/IKEA-Espana/244033170035?ref=ts
http://www.facebook.com/#!/sonymusicglobal?ref=ts
http://www.facebook.com/#!/pages/Pastisseria-CANAL/130825300277990?v=wall&ref=ts
http://www.facebook.com/#!/cesabadell?ref=ts
http://www.facebook.com/#!/pages/Restaurantes-La-Tagliatella-Pagina-oficial/82787658259?ref=ts
http://www.facebook.com/pages/#!/Starbucks?ref=pdb
Com passa a internet, a Facebook existeix el gran i el petit, hi ha lloc per tots i cadascú ha de poder trobar el seu lloc, el seu àmbit d’influència, que vindrà donat per diversos factors (localització física, producte, servei, etcètera). Posem l’exemple d’una persona que tingui un restaurant, el qual, per exemple, podrà penjar uns vídeos on parli de la seva especialitat, on incorpori crítiques fetes per gent que ha menjat en aquest lloc, dades d’accés i reserva i fer ús de la utilitat d’esdeveniments per avisar els seus seguidors dels menús de dies especials.
Abans de començar, les regles de joc estan clares: Facebook no deixa crear una pàgina d’empresa si no es té un perfil personal. En un espai tan canviant com internet, això pot canviar amb el temps però, de moment, és així. Facebook demana que els perfils siguin utilitzats per individus i que no siguin utilitzats per crear una pàgina d’empresa, ja que per això ja va crear els grups i les pàgines.
En el proper article, farem una guia el més entenedora possible per començar a crear una pàgina d’empresa o producte. De totes formes, tant si comenceu de zero com si ja teniu algunes nocions, podeu entrar aquí i començar a remenar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.