dimarts, 10 de juny del 2014

Nou Centre d'Empreses Industrials de Can Roqueta

El nou Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta (Avinguda Can Bordoll, 119) ubicat a la parcel·la de més de 12.600 m2 delimitada pels carrers de Ca n’Alzina i Can Fadó, avinguda Can Bordoll i avinguda Can Roqueta es posa a disposició de les empreses.  Aquest nou espai neix amb doble objectiu.  Per un costat, es tracta de dinamitzar el polígon de Can Roqueta actuant com a centre integral de serveis a les empreses industrials de la zona. De fet, el centre pretén reforçar la imatge de polígon avançat en el territori amb capacitat per oferir un conjunt de recursos a les empreses del polígon per poder desenvolupar jornades tècniques, demostracions de productes o espais d’atenció a clients. D’altra banda, el  centre contribuirà a la implantació de petites empreses de nova creació, empreses en procés de consolidació i empreses consolidades oferint espais de lloguer en condicions preferents i serveis complementaris d’assistència i assessorament tècnic. 

El Centre d’Empreses Industrials es converteix en equipament municipal únic en el territori per les seves dimensions, prestacions i funcionalitat. A més, un altre reclam d’aquest centre és el seu emplaçament estratègic en el cor del polígon situat a l’altra banda del Riu Ripoll. Aquest equipament està dissenyat per respondre especialment les dificultats de les empreses industrials de menor dimensió per trobar espais adequats a les seves activitats. De fet, diferents empreses vinculades a la producció de maquinària d’alimentació, projectes energètics o cosmètica industrial ja s’han interessat per les condicions d’aquest centre.

Lloguer de naus i despatxos

En concret, l’equipament permet en aquests moments llogar 15 naus industrials  al voltant de 200m2 de planta amb 50 m2 d’altell. A més,  ja estan a disposició de les persones interessades 4 espais d’incubació entre 25-50 m2 per a projectes universitaris o projectes de recerca com a pas previ a la creació d’una empresa. A banda, d’aquests espais, el nou centre comptarà properament també amb la posada en marxa del Viver d’Empreses a la primera planta amb més d’una vintena de despatxos per a la micro i petita empresa que també es posarà a disposició de qui estigui interessat en ubicar la seva seu a Can Roqueta.

Els contractes d’arrendament de les naus industrials es fixaran per termini d’entre un any i cinc d’entrada en funció del tipus d’indústria i la inversió que hagin d’assumir per ubicar-se a l’espai.

Alhora, les empreses residents tenen a la seva disposició la resta d’espais que inclou l’edifici, com ara sales de formació o de reunions i poden fer ús d’altres serveis centralitzats com de manteniment i neteja de les zones comunes, d’una recepció de correspondència en horari d’atenció al públic o d’accés a Internet a través de Wi-Fi, entre d’altres serveis.

Domiciliació comercial

El Centre d’Empreses Industrial ofereix també a totes les empreses, professionals i autònoms més serveis més enllà del lloguer de les seves naus i despatxos d’ús privat. Es tracta del servei de domiciliació comercial per a qui vulgui gaudir dels serveis del Centre sense necessitat de disposar d'espai físic exclusiu. Aquest servei està plantejat principalment  per a persones emprenedores que per la tipologia de la seva activitat no necessiten una seu o despatx permanent o, d'altra banda, la seva activitat s'ubica fora del Centre.

La contractació inclou el dret a establir el domicili comercial de l’empresa al Centre de Promoció Empresarial, utilitzar la seva adreça postal en el paper imprès de l’empresa (factures, targetes de visita. etc.), rebre correspondència i petita paqueteria o la recepció de fax al número del Centre de Promoció Empresarial. A més, les persones que contractin la domiciliació comercial del seu negoci podran beneficiar-se amb una tarifa preferent d’alguns altres serveis complementaris.

Espai obert

En paral·lel el Centre de Promoció Empresarial també s’obre a les entitats i empreses que desitgin llogar algun dels espais de formació i reunió per desenvolupar les seves activitats. El centre està obert actualment a l’entrada de sol·licituds per llogar  les seves sales de reunions d’entre 18-26m2, sales de formació entre 50-85m2, sales polivalents d’entre 85 i 155m2, per a actes de mitjà format, a més d’ un espai d’exposicions i demostracions d’empreses.

Suport empresarial

Per últim, el centre disposa d’espais per dispensar el suport administratiu i tècnic necessari encaminat a enfortir les competències de les empreses i els emprenedors. A més es preveu desenvolupar des del Vapor Llonch activitats formatives que s’oferiran tant a les empreses ubicades a l’equipament com a empreses de la resta del territori. En aquests espais també es realitzaran activitats de foment de xarxa empresarial, serveis de monitorització i tutela a les empreses, dins dels que s’inclouen aquells serveis  personalitzats  per a  cadascuna  de  les  empreses   o  persones emprenedores.

Més informació


Per a més informació sobre aquest espai, o el procediment requerit per accedir al servei d’arrendaments o bé dels serveis complementaris les persones interessades s’han d’adreçar a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom/a situada al Vapor Llonch, ctra. de Barcelona, 208 bis, o per telèfon al 93 745 31 61, així com per correu electrònic a: sbdempresa@ajsabadell.cat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès