dimecres, 4 de maig del 2011

Com fer de la botiga una màquina de vendre


Si tens un comerç sabràs que en un sector tan altament competitiu com el retail (on l'oferta és més gran que la demanda i on les decisions de compra es prenen en el mateix punt de venda) cal trobar elements que ens diferenciïn i facin que el comprador ens prefereixi respecte la competència.

La clau de l'èxit de qualsevol establiment comença per entendre la seva clientela. Evidentment que els responsables dels comerços han de conèixer el producte que hi venen, però té igual importància el fet d'identificar com actuen les persones dins el punt de venda. Si sabem com es compra, sabrem com vendre.

Per tant, destaquem el punt de partida; la segmentació, és a dir, el perfil de client al que s'orienta el negoci. Una vegada identificat i estudiat, sabrem els seus gustos i hàbits i podrem realitzar un pla d'acció orientat a incrementar les vendes.

Arribats en aquest punt pren molta importància la distribució en planta que fem tant del mobiliari, com de la gestió de l'assortit en els lineals. Una bona tècnica de col·locació del producte fomentarà la venda creuada i influirà en l'augment de tiquet mig.

Amb tot, per aconseguir que una botiga sigui una màquina de vendre és necessari gestionar correctament aspectes financers, de màrketing i de compres, però també cal tenir el control de què passa dins l'establiment durant el procés de compra.

Jordi Bacaria, director de THE RETEIL, empresa especialitzada en la creació i gestió de comerços.
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès