Ens ho han deixat molt clar: primer ho van poder escoltar en boca del director de l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, Joan Trullén, el qual va destacar la necessitat de prioritzar les accions exportadores de la indústria catalana. De fet, Trullén va assenyalar l'excel·lent punt de partida en què es troba la indústria catalana i la important concentració d'empreses exportadores, en relació a d'altres territoris, per liderar la recuperació econòmica.
Consulteu la seva ponència aquí.
Precisament, tres empreses vallesanes -J&T BCN, Carinsa i Anubis- van prendre la paraula a la tercera i última sessió de les Jornades Econòmiques - Esmorzars Temàtics. I (casualitat!), totes tres basen les seves estratègies en obrir-se a l'exterior.
Segons van apuntar, i per resoldre algun dubte que encara hi pugui haver, tenir "mentalitat exportadora" (parafrasejant en Carles Royo, director d'Exportació d'Anubis) és important perquè:
- El mercat nacional no és actualment suficientment rentable.
- Es poden aprofitar beneficis i oportunitats oferts per altres països.
- Es reduix el risc de vendre en un únic mercat.
Podeu consultar la seva ponència aquí.
Si això us ha convençut, podeu adreçar-vos a l'Oficina d'Atenció a l'Empresa i l'Autònom de Sabadell per rebre més informació o, com han fet altres empreses, començar la vostra estratègia exportadora demanant suport de la mà d'entitats i organitzacions que basen la seva activitat en aquest tema. Les principals portes a les quals podeu trucar són, segons Carles Royo:
- ICEX
- COPCA
- Cambres de Comerç
- Associacions sectorials
En qualsevol cas, cada empresa ha de posar tots els sentits en adaptar-se a les característiques de cada mercat. Com ens indicava Vanessa Martínez, directora general del grup Carinsa, si vols introduïr-te, per exemple, en països àrabs has de garantir l'existència de productes que segueixin la tradició halal. Aquesta idea els ha permès entrar també en mercats tan tancats com França ja que Carinsa està assessorant empreses franceses sobre productes halal.
En definitiva, es tracta també de crear nous productes per diferenciar-te també dels teus competidors, un dels punts estratègics que apuntava Jordi Mas per a la seva empresa J&T BCN.
Després d'escoltar totes aquestes idees ens quedem amb la sensació que hi ha molt camí encara per recòrrer per moltes empreses en aquest terreny. Cal tenir uns objectius clars i per començar, demanar suport a les organitzacions que treballen en aquest àmbit.
- ICEX
- COPCA
- Cambres de Comerç
- Associacions sectorials
En qualsevol cas, cada empresa ha de posar tots els sentits en adaptar-se a les característiques de cada mercat. Com ens indicava Vanessa Martínez, directora general del grup Carinsa, si vols introduïr-te, per exemple, en països àrabs has de garantir l'existència de productes que segueixin la tradició halal. Aquesta idea els ha permès entrar també en mercats tan tancats com França ja que Carinsa està assessorant empreses franceses sobre productes halal.
Podeu consultar la seva ponència aquí.
En definitiva, es tracta també de crear nous productes per diferenciar-te també dels teus competidors, un dels punts estratègics que apuntava Jordi Mas per a la seva empresa J&T BCN.
Després d'escoltar totes aquestes idees ens quedem amb la sensació que hi ha molt camí encara per recòrrer per moltes empreses en aquest terreny. Cal tenir uns objectius clars i per començar, demanar suport a les organitzacions que treballen en aquest àmbit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.