dijous, 11 de novembre del 2010

D’on sorgeixen les idees innovadores?

La Fundació Parc Taulí disposa d’una programa anual de cursos, docència, jornades i congressos adreçats als professionals de la salut. Tot i això dins l’oferta formativa, algunes de les sessions de caire més transversal són aplicables a qualsevol altre sector. És el cas de la jornada “D’on sorgeixen les idees innovadores?” que va tenir lloc al centre hospitalari el passat divendres 05 de novembre.

Imatges de la jornada del 5 de novembre.

La sessió va ser impartida per Enric Segarra, professor associat del departament d’Operacions i Innovació d’ESADE. Durant l’últim any, el professor Segarra ha estat investigant sobre el terreny els mecanismes que porten a la generació d'idees innovadores, fent estades tant a escoles de disseny i d'Art com l’Art Center College of Design in Pasadena, el California College of the Arts a San Francisco o l' Institute of Design a Stanford; a escoles de negocis com l’Olin Business School at Washington University in St. Louis o l’Executive Education at Columbia Business School in New York City; i visitant diverses empreses capdavanteres en innovació com Toyota a Japó i Google/YouTube a San Francisco, per acabar determinant les condicions més adients per l'aplicació de les diferents eines depenent de quin tipus d'empresa som o vol arribar a ser.
 
En la jornada es van focalitzar les 6 fonts de les quals les empreses es poden nodrir per a generar idees innovadores:
 
1. El new-knowledge-based (I+D+i Labs - laboratoris d’investigació)
2. El grass-root innovation (la innovació a partir dels propis treballadors de l’empresa)
3. El design thinking (la innovació a partir de l’observació de l’usuari)
4. La innovació a partir de la decontrucció d’altres models de negoci d’èxit (observació de la competència)
5. L’outsourcing (l’externalització de la innovació)
6. L’open innovation (la co-creació, innovació col·lectiva a través de xarxes)
 
L’objectiu de la sessió va ser el de conèixer i aprofundir en els recursos de sistematització de la creativitat que les empreses tenen al seu abast per a generar idees que permetin innovar, així com les condicions més adients per l'aplicació d'una o una altra. Les idees ens poden aportar millores en productes ja existents o nous productes que abarquin necessitats encara no cobertes.
 
Mentre se segueixi pensant que la creativitat és un do personal, les empreses estan ignorant milers d'idees que bateguen entre els seus empleatsEdward de Bono

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès