divendres, 15 d’octubre del 2010

Empreses simulades molt a prop de la realitat

El Centre de Formació Cal Molins es posarà en marxa abans de finals d’any com a centre adscrit al Vapor Llonch i ho farà amb novetats respecte algunes propostes formatives que tradicionalment s'han desenvolupat al Vapor Llonch per a persones en atur i en actiu. Ens referim al programa SEFED. El Centre de Formació Cal Molins acollirà una aula adaptada per poder recrear una oficina administrativa d'una empresa. En aquest espai es reproduiran situacions reals de treball i d’aquesta manera l'alumnat es convertirà en el personal de l’empresa i l'equip docent en els caps de i gerència. De fet, l'empresa simulada s'organitza en diversos departaments que engloben les àrees comptable-financera, comercial i recursos humans i recepció.

L’adhesió a la Fundació Inform permet posar en funcionament aquest sistema d’aprenentatge a Sabadell per persones que es volen formar com a administratius polivalents. En concret està adreçat a persones en situació d’atur inscrites a l’Oficina de Treball de la Generalitat majors de 16 anys i amb disponibilitat envers la formació i especialment interessades en la metodologia SEFED.

L’empresa simulada pot establir vincles comercials amb qualsevol de les més de 200 empreses SEFED ubicades arreu de l’Estat Espanyol, venent els seus productes o serveis que prèviament hagi triat. En aquestes relacions comercials, s'utilitzen els mateixos documents i canals de comunicació que una empresa utilitzaria a la realitat i l'alumnat executa els procediments tal i com ho faria un administratiu/va a l'empresa real.


L'activitat de l'empresa de SEFED Sabadell serà de formació, treballant en el disseny i implementació de cursos de formació contínua a mida per les empreses i més endavant, gestionant el crèdit de la formació contínua de les diferents empreses.


La Central de Simulació, gestionada per la Fundació Inform, constitueix la realitat econòmica que envolta l'empresa i reprodueix tots aquells organismes, entitats o serveis necessaris pel funcionament habitual com a empresa com serien entitats bancàries, proveïdors de matèria primera, etc.


L'alumnat podrà finalitzar el seu període de formació de 650 hores amb una concepció global de l'activitat d'una oficina administrativa, coneixent la diversitat de tasques que es realitzen, amb una pràctica equiparable a l'experiència laboral real. Alhora s’impartiran mòduls transversals d’anglès, informàtica o habilitats socials, etc. Com a possibles sortides professionals aquest programa dóna l’opció d’administratiu de personal, de comerç internacional o recepcionista, entre d’altres .


Aquesta experiència pionera a Sabadell es posarà en marxa durant l’últim trimestre de l’any amb una capacitat per 16 places. Per l’any 2011 es preveu consolidar aquesta metodologia en d’altres projectes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.

Altres articles del teu interès