Un dels articles més llegits de la setmana passada va ser el post “capitalització de l’atur”. L’interès que desperta aquesta temàtica també és palpable a les sessions informatives sobre creació d’empreses que des del Vapor Llonch es realitzen periòdicament.
Un altre tema que també suscita molta atenció és el programa de l’Ocupació Autònoma. Aquesta és una de les principals subvencions adreçades a persones en atur (inscrites a les Oficines de Treball de la Generalitat de Catalunya) que vulguin constituir-se com a empresaris individuals (autònoms) o socis d’una Societat Civil Privada. Dins d’aquest programa existeixen 3 tipus de subvencions diferents, però compatibles:
Subvenció per l’establiment com a treballador autònom o per compte propi:
Objecte: facilitar a les persones desocupades l’inici de l’activitat per constituir-se com a treballadors autònoms.
Requisits específics principals: Realitzar una despesa mínima de 5.000 €, dedicant un 70%, com a mínim, en immobilitzat i la resta en despeses d’explotació; elaborar un pla d’empresa i acreditar la seva viabilitat mitjançant un certificat d’una entitat acreditada.
Imports:
- Joves en atur de 30 anys o menys: 4.500 €
- Persones en atur: 4.000€ (persones en atur amb discapacitat 8.000€)
- Dones en atur: 5.000€ (dones en atur amb discapacitat 9.000€)
- Dones víctimes de violència de gènere: Increment en un 10%
Període de sol·licitud: com a màxim dos mesos després de la data d’alta al corresponent règim de la Seguretat Social o mutualitat que correspongui.
Subvenció financera:
Objecte: reducció dels interessos del préstec per dur a terme l’activitat econòmica de fins a 4 punts del tipus d’interès fixat per l’entitat financera (fins a un màxim de 3.000 euros per projecte).
Requisits específics principals: el préstec ha de ser de 3 anys mínim i estar constituït entre els sis mesos anteriors i dos posteriors a l’alta de la Seguretat Social. (No es subvencionen pòlisses de crèdit, lísings ni arrendaments financers).
Període de sol·licitud: com a màxim dos mesos després de la data d’alta al corresponent règim de la Seguretat Social o mutualitat que correspongui.
Subvenció per a rebre assistència tècnica:
Objecte: Finançament parcial de la contractació, durant la posada en marxa de l’empresa, dels serveis externs necessaris per a la millora de l’exercici de l’activitat empresarial.
Requisits específics: l’assistència haurà de consistir en alguna de les activitats següents:
- Serveis externs en les àrees d’organització, comercialització, producció, finançament o altres de naturalesa anàloga, amb especial atenció a les accions destinades al foment de les agrupacions de caràcter empresarial i les col·laboracions entre persones treballadores autònomes.
Import: fins el 75% de l’import del servei prestat, amb un màxim de 1.000 €.
- Pla de viabilitat d’agrupacions i col·laboracions entre persones autònomes.
- Pla de viabilitat d’agrupacions i col·laboracions entre persones autònomes.
Import: Fins el 75% de l’import del servei prestat, amb un màxim de 5.000 €.
Període de sol·licitud: dos mesos desprès de l’acabament de l’actuació.
Regulat per la RESOLUCIÓ TRE/123/2009, de 9 de març i ORDRE TRE/123/2009, de 9 de març.
Per a més informació podeu adreçar-vos a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom de Sabadell. No dubteu en contactar amb nosaltres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.