No avançarem cap novetat a l’afirmar que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) ofereixen extraordinàries oportunitats a les empreses, ni tampoc no direm res que no se sàpiga ja, si diem que incorporar les TIC als processos d’una empresa estalvia costos, genera negoci i millora la competitivitat; ara ja tothom té interioritzat que les TIC són un element estratègic pel creixement i transformació de les organitzacions o empreses al marge de quin sigui el seu tamany.
En un post anterior ja us vam parlar de les “Eines TIC”, un projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya en què posa a l’abast un conjunt d’eines informàtiques per cobrir les necessitats bàsiques en la gestió dels negocis i facilitar aquesta introducció a les TIC.
Però, quina és la implantació de les TIC a les empreses?
Segons el darrer estudi impulsat per l’Observatori de l’Economia Local el 86% de les empreses de Sabadell disposen d’accés a la xarxa i un 40% tenen pàgina web pròpia. Per conèixer el grau de presència i disponibilitat de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) entre les empreses de Sabadell es va desenvolupar una enquesta entre 450 empreses i l’informe complert es pot consultar al web vaporllonch.net.
Per conèixer el que passa més enllà de l’àmbit local quant a la implantació com l’evolució del sector de les Telecomunicacions i de la Societat de la informació, existeix l'Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació (ONTSI), òrgan adscrit a l'entitat pública empresarial Red.es.
L’ONTSI elabora, recull, sintetitza i sistematitza indicadors, elabora estudis i ofereix serveis informatius i d'actualitat sobre Societat de la Informació i actualment és l'Observatori públic sobre la Societat de la Informació líder a Espanya.
Al seu web podreu consultar els principals indicadors de la Societat de la Informació i del sector de las Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) a España classificats por àrees: ciutadans, empreses, eAdministració i Sector TIC.
Per exemple, en el sector de les empreses, es poden consultar les dades de l'Estudi de les Tecnologies de la Societat de la Informació en l'Empresa Espanyola de AETIC, Everis i Red.es, fet el 2009 i segons el qual:
En un post anterior ja us vam parlar de les “Eines TIC”, un projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya en què posa a l’abast un conjunt d’eines informàtiques per cobrir les necessitats bàsiques en la gestió dels negocis i facilitar aquesta introducció a les TIC.
Però, quina és la implantació de les TIC a les empreses?
Segons el darrer estudi impulsat per l’Observatori de l’Economia Local el 86% de les empreses de Sabadell disposen d’accés a la xarxa i un 40% tenen pàgina web pròpia. Per conèixer el grau de presència i disponibilitat de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) entre les empreses de Sabadell es va desenvolupar una enquesta entre 450 empreses i l’informe complert es pot consultar al web vaporllonch.net.
Per conèixer el que passa més enllà de l’àmbit local quant a la implantació com l’evolució del sector de les Telecomunicacions i de la Societat de la informació, existeix l'Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació (ONTSI), òrgan adscrit a l'entitat pública empresarial Red.es.
L’ONTSI elabora, recull, sintetitza i sistematitza indicadors, elabora estudis i ofereix serveis informatius i d'actualitat sobre Societat de la Informació i actualment és l'Observatori públic sobre la Societat de la Informació líder a Espanya.
Al seu web podreu consultar els principals indicadors de la Societat de la Informació i del sector de las Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) a España classificats por àrees: ciutadans, empreses, eAdministració i Sector TIC.
Per exemple, en el sector de les empreses, es poden consultar les dades de l'Estudi de les Tecnologies de la Societat de la Informació en l'Empresa Espanyola de AETIC, Everis i Red.es, fet el 2009 i segons el qual:
- el 90,6% de les empreses espanyoles, independentment del nombre d'assalariats, disposen de PC en la seva organització.
- el 55,9% a les empreses de menys de 10 empleats tenen accés a Internet, mentre que les de més de 10 empleats superen el 96%.
- el 42,3% de les empreses realitzen operacions de comerç electrònic (dada que confirma la tendència a l'alça en el nombre d'empreses que fan servir el comerç electrònic), entre d’altres dades d’interès. En aquest sentit podeu consultar també la publicació “La Pyme y el comercio electrónico”, editat per Infonomia, en què presenten 20 experiències d’èxit de Pimes que han apostat pel comerç electrònic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Aquest és un espai específic per comentar les notícies i els continguts proposats. Tota utilització que excedeixi el contingut proposat serà considerada inadequada i susceptible de no ser publicada. Els lectors poden remetre els seus dubtes, queixes o denúncies a sbdempresa@ajsabadell.cat.